Efter vad jag förstått är det lite busskris på garaget just nu.
Det är aldrig så att det är nåt speciellt stort överskott på fordon här, vilket kan ställa till det när en buss går sönder och måste tas ur trafik. Har man tur finns det en reservbuss att tillgå, har man otur måste helt enkelt en eller flera turer ställas in, vilket varit fallet idag.
Bl.a. blev en buss stående ute i H-sjö imorse och bärgningsbil fick frakta bort den.
Sen fick en klyftig chaufför för sig att ta en liten genväg... Det var dock inte vilken genväg som helst utan en som gick över en "trottoarhög liten plattform". Han kom uppför trottoarkanten med framhjulen, och även nerför trottoarkanten ett par meter bort, men sen typ hängde bussen där på underredet med framhjulen framför och bakhjulen bakom "plattformen"...
Ut med bärgare igen...
En tredje buss hade tydligen "läckt ur sig" all olja så att motorn skurit.
Utöver detta är det redan, som alltid, x antal andra bussar trasiga/på verkstaden.
Tydligen blev det idag till slut lite VÄL mycket och en hel del turer fick ställas in.
Tycker det är lite drygt när det blir såhär och man som chaufför inte får information om vilka bussar som är inställda. Man får, av väntande passagerare, ibland frågor i stil med "Varför kom inte 701:an/valfri linje kl xx,xx???" (med ett anklagande tonfall), och vet inte alls vad man ska svara eftersom man själv kör en helt annan linje och inte har en aning om var 701:an håller hus. Jag tycker att någon ansvarig kunde gå ut på komradion med ett s.k. gruppanrop och informera samtliga chaufförer om eventuella inställda turer så att man vet, även om man egentligen inte är berörd själv liksom.
Sitter på jobbet och skriver på min pyttedator. Snart dags att köra ytterligare tre ggr till Blge. Två vändor är redan avklarade. Totalt FEM varv till Blge samma dag är lite väl mastigt. Jag hoppas verkligen jag orkar hålla mig vaken hela passet!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar