01 februari 2009

SÖNDAG, LEDIG.

Här ovan ser ni ett par av de eftertraktade Defa-sladdarna i garaget. Vet inte om folk fortfarande stjäl dom eller..?

Har just skjutsat Mister Ryggskott Bussgods till akuten där han nu befinner sig i väntan på en ledig doktor. (Tänk att man måste vara chaufför t.o.m. på sin lediga dag...)
Kanske får Mister Kivi rycka in på godset imorron då? Eller Mr Berg?
Mister Bussgods själv blir nog hemma hursomhelst. Han "har kroppsspråk" som en 90-åring, typ.

Den gångna veckan gick fort. Torsdag-fredag var dock lite jobbiga eftersom jag, med facit i hand, var i inledningsskedet av en (ännu en) förkylning. Kände mej totalslut och det var med största möda jag lyckades ta mej igenom dagarna utan att tuppa av av trötthet. Fem timmar linje 702 var en rejäl prövning som kändes som den aldrig skulle ta slut. Fredagkvällen och hela gårdagen sov jag. Kände mej totalt SLUT, som sagt. Tror jag hade feber.
Något bättre idag tror jag. Har tagit Magnecyl och ska väl jobba imorron antar jag. Känner mej inte frisk, men borde kunna jobba.
Har läst Magdalena Ribbings vett och etikett-spalt på dn.se, och man bör enligt denna hålla sig hemma om man är sjuk och alltså INTE släpa sig till jobbet till varje pris. Det är inte något positivt/"snällt" att jobba trots att man är dålig och därigenom riskera att smitta sin omgivning, utan av hänsyn till andra bör man alltså stanna hemma.

Fick, av en läsare, en fin bild av den där bussen som blev "hängande" och sedan bärgad efter att ha försökt ta en genväg. Eftersom upphovsrätten till bilden inte är min törs jag inte publicera den här, men fin var den iaf!

Vår sista kvinnliga trafikledare ska sluta snart. Det är tråkigt.
På tal om detta så måste det vara ytterst sällsynt med en sådan "tjänstemannaomsättning" som råder på detta företag. På 2½ år har vi haft 3-4 "högsta chefer" (eller vad kallas dom? Trafikchefer?)(och en tillförordnad dito som inte ville avslöja sitt namn trots att han fick en direkt fråga om just vad han hette), och verkstadspersonal/verkstadschefer har väl varit några stycken under dessa år, och på trafikledningen vet jag inte hur många som jobbat/börjat/slutat.
Förr visste jag vad all personal hette och vad han/hon hade för uppgift, men nu skulle jag aldrig kunna namnge/peka ut t.ex. planerarna eller verkstadschefen. Inte med 100%:s säkerhet åtminstone.
Det här med verkstaden är ett stort mysterium numera - vilka jobbar där? Är dom fast anställda eller inhyrda? Vad har dom för arbetstider egentligen? Tycker man ser en massa nya ansikten ständigt och jämt, och på alla möjliga konstiga tider.
Aja, har kopplat bort det där. Nuförtiden kör jag mina pass och så får det chefas och planeras och lagas av vilka som helst och när som helst. Att få kläm på vilka som gör vad känns som en uppgift jag inte orkar lägga ner tid på längre.

Usch vilket tråkigt inlägg. Vet att det var nåt speciellt jag tänkte skriva om, men kommer inte på det nu. Sorry...

Fin bild på två av våra käraste medarbetare:

Inga kommentarer: